Ziegler hasičská technika


Letištní speciál Z8 XXL 10 000/12500/800/500P

detail Letištní speciál Z8 XXL 10 000/12500/800/500P
kliknutím na obrázek si zobrazíte
další obrázky k příspěvku
detail Letištní speciál Z8 XXL 10 000/12500/800/500P detail Letištní speciál Z8 XXL 10 000/12500/800/500P

Nový Letištní speciál ZIEGLER Z8 XXL 10 000/12500/800/500P na letišti Frankfurt 

U příležitosti otevření nové přistávací dráhy severozápad na Letišti ve Frankfurtu nad Mohanem v říjnu 2011 bylo firmou ZIEGLER  předáno první vozidlo řady Z8 XXL z celkového počtu šesti kusů, které budou hasičům do Frankfurtu  postupně dodány. Vozy Z8 XXL budou sloužit celkem třem stům hasičům letiště Frankfurt, kteří zajišťují bezpečnost největšího německého letiště.

Požadavky na hasiče na letišti ve Frankfurtu nad Mohanem jsou velmi vysoké. Musejí se vypořádat s různými scénáři s cílem chránit každý den stovky tisíc lidí na ploše areálu letiště zhruba 2000 hektarů. Rychlost je alfou a omegou, nejpozději do 180 sekund musí být dosažen každý bod na letišti. Tento extrémní požadavek,mají hasiči na letišti ve Frankfurtu díky novému speciálu Ziegler  "Z8 FLF XXL" vyřešený.

49 tun vážící CAS Z8 XXL je ojedinělá svým zrychlením, zrychluje tak jako žádná jiná CAS. Z8 XXL pohánějí  dva naftové motory V8 s celkovým výkonem 1030 kW (1400 koní), které zajišťují zrychlení Z8 XXL pouze  21 sekund z 0na 80 Km/h. To však není zdaleka konec, vlajková loď Ziegler Z8 XXL dosáhne na startovací dráze maximální rychlost  140 kilometrů za hodinu a odpovídá současné Euro-5 emisní normě. Vozidlo je vybaveno dvěma 7-stupňovými plně automatickými převodovkami, které poskytují nejen výbornou a rychlou akceleraci, ale také bezpečnou a komfortní jízdu.

Z8 XXL je vybavena vysoce účinným a kvalitním zařízením pro hašení požárů letadel. Proto, aby mohla být zachráněna posádka a cestující, je nutné uhasit potencionální požár letadla do 90-ti sekund. Pro tento účel vyvinul Ziegler speciálně pro sérii vozidel Z8, vysoce výkonný a silný hasicí systém: požární čerpadlo je poháněno samostatným motorem o výkonu 360 kW (480 koní), jmenovitý výkon čerpadla je  10.000 l / min při 10 bar.  Díky tomu tak může být veškeré hasivo aplikováno při plném výkonu za1,5 minuty z vodní nádrže CAS o objemu 12.500 litrů. To v závislosti na použití hasícího ramene, předního  monitoru a systému ochrany podvozku. Systém ochrany podvozku je vysoce výkonný a garantuje ochranu vozidla při průjezdu unikajícím hořícím palivem. Z8 XXL je dále vybavena pěnovou nádrží o objemu 800 l, a práškovým hasícím zařízením s objemem 500 kg prášku.

Základ vozidla tvoří dvanáct metrů dlouhý a tři metry široký titanový podvozek 8x8 s jednoduchým oráfováním. Z8 XXL odpovídá technickým podmínkám pro provoz na pozemních komunikacích a v případě mimořádné události může být nasazena také mimo areál letiště.