Ziegler hasičská technika


Dopravní automobil Mercedes Benz Vario

detail Dopravní automobil Mercedes Benz Vario
kliknutím na obrázek si zobrazíte
další obrázky k příspěvku
detail Dopravní automobil Mercedes Benz Vario detail Dopravní automobil Mercedes Benz Vario detail Dopravní automobil Mercedes Benz Vario

Výrobce:    MERCEDES BENZ

Typ:             MB VARIO 818 DA/3700        4 x 4 nebo 4 x 2

Motor: Naftový řadový 4 Válec EURO 5,

Výkon: 130 kW / 176 PS

Kabina: Originál dvojitá kabina MB pro osádku 1+5 se 4 dveřmi

Hmotnosti: Celková 7 490 kg     Max. přípustná  8 200 kg

Rozměry: délka 6 300 mm, šířka 2 300 mm, výška 2 800 mm, rozvor náprav 3 700 mm

Nástavba ALPAS

Nástavbový modul pro čerpadlo a vybavení je vyroben z vysokopevnostních a stabilních ALPAS panelů. (Aluminiový panelový systém) Spojení jednotlivých panelů je provedeno pomocí nerezových spojovacích prvků, čímž je zajištěna vysoká torsní pevnost. Střecha, podlaha a vnitřní oplechování nástavby je z Al. slzičkových plechů. Plechy jsou lepeny speciálním pružným lepidlem k nástavbě. Nástavba je uzavřena 5-ti vodotěsnými a prachotěsnými AZ roletami. Na obou stranách nástavby jsou pod úrovní nástavby úložné prostory uzavřené výklopnou plošinou. Při sklopení slouží jako stupačky k úložným prostorům a z nášlapné strany jsou provedeny s protiskluzovou povrchovou úpravou. Sklápění stupaček je zabezpečeno plynovými písty. Osvětlení úložných prostor po otevření rolet je automatické, pomocí magnetického spínače. Stejně tak po zavření rolet osvětlení zhasne. Vnitřní konstrukce nástavby je provedena z Al. kolejnicových profilů, což umožňuje vysokou variabilitu v uložení materiálu.Nádrž na vodu o objemu 800 l. je vyrobena z vysoce odolného GFK plastu.

ZIEGLER - požární čerpadlo FPN 10-1000-2HL

Levotočivé  dvoustupňové požární čerpadlo.

Výkon: 1000 l./min při tlaku 10 bar a sací výšce 3 m.

Max.  2 100 l./min při 8 bar a sací výšce 1,5 m.

Materiál: Oběžné kolo, kryt a  těleso čerpadla jsou vyrobeny ze slitin lehkých kovů, hřídel z nerezové oceli. Rozvody vody jsou odolné proti korozi, částečně pozinkované.

Vývěva: Plnoautomatická  suchá dvoupístová vývěva ZIEGLER – TROKOMAT – PLUS.

Pohon: Motorem vozidla propojeným kardanovou hřídelí s čerpadlem.

Ovládání: Na BKT ovládacím panelu v prostoru čerpadla,

Elektronický ukazatel hladiny vody v nádrži.

Čerpadlo:

1 x Centrální sací hrdlo v zadní části vozu, uzavíratelná klapka,  A spojka včetně víčka

2 x Výtlačná hrdla s B spojkou včetně víčka, uzavíratelná – 2 na každé straně vyvedená  pod nástavbou.

1 x Výtlačné hrdlo pro hadici pro rychlý zásah, uzavíratelné, NW 32

1 x Plnící potrubí nádrže, uzavíratelné

1 x Odvodňovací kohouty čerpadla

Tourmat: čerpadlo je vybaveno zařízením pro regulaci tlaku. Po nastavení pracovního tlaku čerpadla strojníkem udržuje čerpadlo nastavený tlak,automaticky vyrovná kolísání tlaku způsobené např. otevíráním a zavíráním proudnic.

Osvětlení

1 x Hledací světlomet u velitele vozu

1 x Osvětlení vnějšího prostoru nástavby pomocí zářivkových trubic integrovaných do nástavby, ovládání z kabiny vozu nebo z nástavby.

1 x Lampička velitele vozu

1 x Osvětlení všech úložných prostor nástavby

1 x Osvětlovací stožár pneumatický 2 x Xenon, 230 V

Výstražná a varovná zařízení

Akustická a světelné výstražné zařízení HELLA RTK

2 x záblesková světla modré barvy v přední masce HÄNSCH 40  LED

2 x záblesková světla modré barvy na zádi nástavby HÄNSCH INTEGRO

4 x oranžové varovné blikače SPUTNIK nano LED

Poznámka:

ProspektStLF_10_6_MB_Vario_DA_2010.pdf StLF_10_6_MB_Vario_DA_2010.pdf (433.80 KB)